פסיכיאטריה בבית לאומית

פסיכיאטריה בבית לאומית

פסיכיאטריה בבית לאומית

כאשר התפוסה בבתי החולים הפסיכיאטריים עולה על 100%, הצוותים שחוקים ומיטות אשפוז פנויות אין, ובכל מקרה מדובר על אשפוז מורכב וקשה עבור המטופל ובני משפחתו, האופציה של אשפוז פסיכיאטרי בבית הופכת לנפוצה וחיונית מתמיד. חלוצת האשפוז הפסיכיאטרי בבית בישראל היא צבר רפואה, מערך אשפוז הבית הגדול בישראל, המעניקה מעטפת טיפולית אינטנסיבית בבית למתמודדי הנפש המבוטחים בקופת חולים לאומית.

אם אתם מבוטחי קופת חולים לאומית וזקוקים לאשפוז פסיכיאטרי, מודל השירות הייחודי של פסיכיאטריה בבית לאומית עשוי להיות זמין עבורכם ולהציע אלטרנטיבה איכותית ומרתקת.

 

 

שיטת טיפול מהפכנית למתמודדי נפש

המודל החדשני של אשפוז פסיכיאטרי ביתי, שפותח בישראל על ידי צבר רפואה, הולך וצובר תאוצה, בייחוד לאור מצוקת האשפוז במוסדות בריאות הנפש בארץ.  מדוברה בחלופת אשפוז איכותית מלאה המותאמת אישית לכל מטופל, לסביבת מגוריו ולשגרת החיים של בני ביתו. השירות מספק מסגרת טיפול אינטנסיבית ואישית למתמודדי נפש, כאשר הם נשארים בביתם, עם בני משפחה קרובים המלווים ומסייעים להם וכמובן עם ליווי צמוד והדוק של צוות רב מקצועי המומחה באשפוז בסביבה הביתית.

שירות אשפוז פסיכיאטרי בבית זמין למבוטחי קופת חולים לאומית שנמצאו מתאימים לשירות על ידי פסיכיאטר. מטרת השירות היא מניעת אשפוז מוסדי, קיצור משך האשפוזים במוסדות וצמצום מהותי של אשפוזים חוזרים.

בשירות חדשני זה, המטופלים נשארים בביתם, בסביבה מוכרת, נעימה, מכבדת ומוכרת, עם בני משפחה העוטפים ומסייעים להם וגם יכולים לראות בבירור מה התהליך הטיפולי שיקירם עובר. כך, מתמודדי נפש יכולים גם לקבל טיפול איכותי כולל התמיכה והליווי להם הם זקוקים, וגם לבנות שיגרת חיים מאוזנת ורגועה ככל הניתן, כאשר גם המשפחה מקבלת כלים מעשיים ורגשיים להתמודדות מיטבית עם המצב.

 

באילו מצבים פסיכיאטריים אשפוז ביתי מתאים ואפשרי?

כמובן ששירות אשפוז פסיכיאטרי בבית אינו מתאים לכל מתמודד ומתמודדת נפש ולכל מצב, כאשר בהחלט ישנם מצבים שונים שעדיין מחייבים אשפוז במחלקה פסיכיאטרית מוסדית וחיצונית לבית. אך לצד זאת, מכלול המצבים שכן מאפשרים מסגרת טיפולית בבית, עם כל היתרונות וההתאמה האישית המתלווים לכך, הוא רב ומתרחב.

אלו התנאים והמצבים בהם אשפוז פסיכיאטריה ביתי קופ"ח לאומית עשוי להתאים ולהתאפשר:

  • מטופלי בריאות הנפש שאותרו ונמצאו מתאימים לחזור לביתם, למסגרת טיפולית, רפואית וסוציאלית הדוקה.
  • מטופלים ללא צורך בהשגחה צמודה 24/7.
  • לא קיימת מסוכנות של המטופל, לעצמו או לאחרים.
  • ישנה נכונות ומוטיבציה לטיפול הביתי ושיתוף פעולה בנטילת תרופות (סוגים ומינונים מותאמים אישית!)
  • ישנה זמינות ונכונות סיוע מצד מטפל עיקרי הנמצא בבית.
  • הסכמת המטופל מתמודד הנפש לתהליך אשפוז בית פסיכיאטרי.

 

איך ניתן לבדוק אפשרות לקבלת שירות זה?

השירות של אשפוז פסיכיאטרי בבית למבוטחי לאומית פועל כבר מעל שלוש שנים בכל הארץ. מבוטח לאומית המופנה לאשפוז פסיכיאטרי או כבר נמצא במוסד אשפוזי יכול לפנות לפסיכיאטר המטפל ולברר על התאמתו לאשפוז פסיכיאטרי בבית. אם יימצא מתאים, הפסיכיאטר במוסד האשפוזי או בקהילה ישלח הפניה דרך קופת החולים אל צבר רפואה. לחילופין ניתן גם לפנות ישירות לצבר רפואה ולברר על השירות.

תוך 24 מהקליטה לשירות, מגיע לביקור בית פסיכיאטר/ית מומחה/ית מטעם צבר, להיכרות, הערכת מצב ובניית תכנית טיפול אישית. בהמשך, מוצמד למטופל/ת צוות אשפוז פסיכיאטריה ביתי קבוע ועם זמינות מעולה 24/7. הצוות כולל רופא פסיכיאטר, אח/ות פסיכיאטריה, עו"ס ולפי הצורך גם מרפאה בעיסוק ותזונאית.

האשפוז הפסיכיאטרי הביתי כולל את כל ההיבטים של אשפוז פסיכיאטריה, כולל תרופות, תמיכה רגשית וסוציאלית למתמודד הנפש וכמו כן המון סיוע וליווי למשפחה, מבחינת מיצוי זכויות ומשאבים בקהילה, התארגנות לתהליך הטיפולי, התאמת שגרת היום בבית וכן הלאה.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact