למה ומתי נצטרך ייעוץ גריאטרי או פסיכוגריאטרי בבית?

למה ומתי נצטרך ייעוץ גריאטרי או פסיכוגריאטרי בבית?

למה ומתי נצטרך ייעוץ גריאטרי או פסיכוגריאטרי בבית?

עם העלייה המשמעותית בתוחלת החיים ובשכיחות של מחלות ניווניות בגילאים המבוגרים ומחלות אחרות הקשורות בזקנה, כך גם עולה בצורה מהותית הצורך בשירותי רפואה גריאטרית ופסיכוגריאטרית במסגרת הקהילה. אלו כמובן מצבים רפואיים מורכבים, לרוב גם רפואית וגם נפשית ורגשית, עבור המטופלים ובהחלט גם עבור בני משפחתם הקרובים, כך שהאפשרות לקבל ייעוץ גריאטרי בבית היא בהחלט מבורכת וחשובה.

מתי נצטרך ייעוץ  גריאטרי או פסיכוגריאטרי בסביבה הביתית של המטופל ומה מהות ומשמעות השירות הזה? שירות חדש שמציעה צבר רפואה, מעניק טיפול וייעוץ מקצועי בבית המטופל, על ידי רופא ו/או אחות מומחים בגריאטריה. 

צבר רפואה היא חלוצת אשפוז הבית בישראל והיא מפעילה כיום את מערך אשפוז וטיפול הבית הגדול, המקיף והמתקדם ביותר בישראל, עם צוותים רב מקצועיים והתמחות של כשני עשורים בטיפולי בית. החברה מציעה כיום שירות חדשני ופורץ דרך של ייעוץ או ביקור רופא גריאטרי בבית המטופל, לצורך הערכה תפקודית, אבחון תסמינים והענקת אישורים להגשה לרשויות עבור הזקן. 

 

מהי גריאטריה?

ככל שאנשים מזדקנים ומתחילים לחוות תופעות בריאותיות וקוגניטיביות המקושרות לזקנה, מתגבר הצורך להתאים את אורח החיים וסביבת המחיה לשמירה על בריאות פיזית ונפשית של הזקן. עבור קשישים רבים, זה אומר צורך בהתייעצות וטיפול עם גריאטר או פסיכוגריאטר – תחומים ברפואה המתמחים במתן מענה לתופעות הנפוצות בגילי הזקנה, כגון דכאון, חרדות, ירידה קוגניטיבית, ירידה בתפקוד הפיזי, שבריריות ועוד.

בנוסף, על מנת לקבל זכויות והכרות שונות על ידי הרשויות, כגון קוד וקיצבה של ביטוח לאומי, דרגה במשרד הבריאות, ייפוי כח אפטורופסי ועוד, יש צורך בהגשת הערכה תפקודית שבוצע על ידי רופא גריאטר או פסיכוגריאטר.

בשל העובדה שמטופלים קשישים זקוקים לרוב לתמיכה וטיפול ברוב או בכל שעות היום,  על אנשי מקצועות הרפואה המטפלים או מייעצים לקשיש לשלב ולכלול בטיפול גם את בני המשפחה או המטפלים העיקריים בקשיש. כך, רופאים גריאטרים ופסיכוגריאטריים, עובדים בצמוד גם עם משפחות המטופלים, לתכנון ויישום של תכניות טיפול מותאמות אישית, מניהול של מחלות כרוניות, מתן מרשמים, המלצות והפניות למומחים שונים, ועוד.  

דוגמאות לייעוץ של רופא גריאטר או פסיכוגריאטר

לצד הטיפולים השונים המבוצעים, נרשמים ומתוכננים על ידי רופאים גריאטרים, בבתי חולים, בקהילה ובבית, כמעט תמיד מתקיים גם תהליך מסוים של ייעוץ גריאטרי או פסיכוגריאטרי מומלץ, להבנת המצב בכללותו, בחינת אפשרויות וחלופות טיפוליות ובניית תכנית טיפול אישית המותאמת למטופל ולמשפחתו. כאשר היום כאמור אפשר לקבל את הייעוץ הזה גם בבית, דרך צבר רפואה.

אלו כמה דוגמאות למרכיבים או אלמנטים בתהליך של ייעוץ של רופא גריאטר למטופל בביתו:

  • הערכה בריאותית ותפקודית מלאה, לצורך הגשת בקשות לרשויות השונות לקצבה, החמרת קוד אפוטרופסות וכו'.
  • ניהול תרופות –מרשמים, מינונים ומניעת תנגודת תרופות.
  • המלצות לצורך איזון מחלות כרוניות – פיזיולוגיות, תנועתיות, קוגניטיביות, נפשיות וכו'.
  • ייעוץ וסיוע למשפחה להתמודדות מיטבית ויעילה עם מצב המטופל.

כיצד תדעו האם אתם צריכים להזמין ייעוץ גריאטרי עד הבית?

צבר רפואה, המעניקה שירותי אשפוז וטיפול בבית מזה כשני עשורים בכל רחבי הארץ, מציעה שירות חדש של ייעוץ גריאטרי בבית, באמצעות ביקור אחד או מספר ביקורים של רופא גריאטר ואחות גריאטריה, לצורך ביצוע הערכות תפקודיות, חוו"ד מקצועי עבור הרשויות, המלצה על המשך טיפול, ועוד.  השירות ניתן באופן פרטי בלבד, בכל רחבי הארץ.

ביצוע של הערכה גריאטרית וייעוץ גריאטריה בבית מתאים ונדרש כאשר יש ירידה תפקודית מהותית אצל הקשיש, בין אם בתפקוד הפיזי, הקוגניטיבי או הנפשי. באופן כללי, כאשר אדם קשיש חווה ירידה תפקודית או כאשר המשפחה חשה בהתדרדרות במצבו, והיא זקוקה לסיוע והכוונה כדי להעניק ליקירם את הטיפול הטוב והמתאים ביותר, ניתן לפנות לצבר רפואה ולהזמין יעוץ גריאטרי הביתה. הייעוץ ינתן באופן מיידי (תוך 24 שעות) וההמלצות המקצועיות של צוות צבר רפואה קבילות על ידי כל הרשויות בישראל.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact