דלקות – טיפול באמצעות אשפוז בית

דלקות – טיפול באמצעות אשפוז בית

דלקות – טיפול באמצעות אשפוז בית

כאשר הגוף מתמודד עם פציעה, חדירה של גוף זר אשר הוא מזהה כאיום, מחולל מחלה כלשהו או מאמץ יתר, הוא מתחיל תהליך של ריפוי על ידי תגובה הגנתית של מערכת החיסון. הדלקת היא ביטוי של אותו תהליך ריפוי אשר במהלכו הגוף נכנס למצב של לוחמה וכתוצאה מכך מעלה חום. מטרתו של החום היא להאט את קצב הפעילות של הגורם המזיק לגוף וכאשר הגוף בריא וכל המערכות פועלות כשורה, מתקיים איזון בין התהליכים הדלקתיים שמתנהלים בגוף לבין התהליכים שמווסתים אותם. כאשר האיזון מופר, הדלקת עשויה לפגוע בגוף.

הרפואה מפרידה בין שני סוגים של דלקות:

•  דלקת אקוטית – דלקת שנמשכת לכמה ימים ותסמינה כאבים, אדמומיות, נפיחות וחום. בתום התהליך הדלקתי הגוף חוזר לאיזון ולבסוף הדלקת תיעלם לחלוטין.

•  דלקת כרונית – דלקת שנמשכת לכמה חודשים ואף שנים, מתישה את מערכות ההגנה של הגוף, פוגעת ברקמות ומחוללת מחלות, מה שמאט את קצב הריפוי ואף מונע החלמה.

 

דלקת ריאות

ישנם סוגים שונים של דלקות אחד המוכרים בהם זו דלקת ריאות. דלקת ריאות היא תוצר של זיהום ברקמת הריאה. בריאות יש שקיקי אוויר זעירים שנקראים אלביאולות או נאדיות ריאה. שקיקים אלו אחראים על קליטת החמצן מהאוויר במהלך תהליך הנשימה והעברתו לזרם הדם. כאשר השקיקים האלו נפגעים מזיהום, נפגעת במקביל גם היכולת של הגוף להעביר חמצן לאיברים השונים. לרוב דלקת ריאות נגרמת על ידי וירוסים או חיידקים, אולם במקרים מסוימים דלקת ריאות יכולה להיגרם כתוצאה מפטריות או ממחלה נגיפית כמו שפעת.

דלקת ריאות כוללת תסמינים שונים כמו חום, חולשה, שיעול, צמרמורות, קוצר נשימה, דופק מואץ, כאבים בחזה או קצב נשימות מוגבר. לעיתים בין התסמינים יהיו גם הקאות, שלשולים וערפול.

 

דלקת בדרכי השתן

סוג נוסף של דלקת זו דלקת בדרכי השתן. דלקת זו מאוד שכיחה אצל נשים ונגרמת ברוב המקרים בגלל זיהום חיידקי בדרכי השתן, אשר לרוב פוגע בשלפוחית השתן. דלקת בדרכי השתן עשויה לגרום לחוסר נוחות משמעותי וכאשר היא אינה מטופלת היא עלולה לגרום לנזקים בריאותיים נוספים. דלקת בדרכי השתן נגרמת כתוצאה מחדירת חיידקים לשתן. רוב דלקות השתן נגרמות בשל החיידק אי קולי אשר יכול להגיע לשופכה דרך פי הטבעת או במקרים נדירים דרך זרם הדם, ולגרום לדלקת או זיהום. התסמינים של דלקות בדרכי השתן הם עקצוץ או כאבים בעת מתן שתן, מתן שתן בתדירות גבוהה, תחושה שהשלפוחית אינה מתרוקנת, חוסר יכולת להטיל שתן גם כאשר חשים בצורך עז, דם בשתן, שתן בעל ריח רע ושתן עכור. במידה ולתסמינים אלו נלווים גם כאבים בגב תחתון, חום וצמרמורות יתקיים חשד שהדלקת הגיעה לכליות.

 

צלוליטיס

למרות הסברה הרווחת, צלוליטיס זהו זיהום עור שנגרם מחיידקים. צלוליטיס לרוב מתפתח באזור השוקיים, אך יכול להתפתח גם באזורים אחרים כמו למשל בפי הטבעת ובדופן הבטן. ישנם סוגים שונים של חיידקים שעלולים לגרום לצלוליטיס, כאשר הסיכון יהיה גבוה יותר במקרים הבאים:

•  מחלות עור דלקתיות

•  טיפולי קרינה שפוגעים בעור

•  זיהומי עור

•  פגיעה בשלמותו של העור (במקרה של פצעים, שריטות, עקיצות)

•  פגיעה בדרכי הלימפה

התסמינים של צלוליטיס הם עור אדמומי, נפיחות באזור הנגוע וחום. כאשר יש בצקת היא עלולה לגרום לשקעים מסביב לסיבי השיער ואז העור יראה כמו קליפת תפוז. כמו כן הזיהום יכול לגרום לדלקת בכלי הלימפה שתבוא לידי ביטוי בפסים אדומים על פני העור ובנפיחות של בלוטות הלימפה באזור. בנוסף, יכולות להיווצר שלפוחיות, דימומים תת עוריים והפרשות מוגלתיות או לחלופין שקופות מהאור הנגוע.

 

כאשר התהליך הדלקתי אינו מאוזן או מבוקר הדלקת עשויה לתקוף את הגוף ולהוביל לנזקים. הטיפול בדלקת תלוי במידת חומרתה ולא פעם עלול להוביל לאשפוז. לכן זה נוח מאוד שיש חברה כמו צבר רפואה אשר מספקת מערך שלם של שירותי אשפוז בבית ממש כמו בבתי חולים, במקרה של דלקות וזיהום, בסביבתו הטבעית של המטופל ועם מעקב וליווי רפואי צמוד וקבוע 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ו- 365 ימים בשנה. האשפוז הביתי מציע יתרונות רבים ובעיקר מוריד את הסיכון להידבק במחלות, מפחית את הלחץ על המטופל ובני משפחתו, משפר את מצב הרוח ואת איכות ההחלמה ובעיקר, מאפשר לשמור על רצף טיפולי, ועד כמה שניתן, על שגרת החיים.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact