דלג על התפריטים

חיפוש צבר רפואה

מה ברצונך למצוא?

רוצים להתייעץ?

    צור קשר

    מחלקת שיקום נמרץ בבית

    שיקום אינטנסיבי בבית

    מערך השיקום בבית של צבר רפואה מעניקה למטופלים תחליף מלא ומקיף לשיקום מוסדי. הטיפול במחלקה כולל ליווי וטיפול שיקומי אישי, המתקיים בסביבתו הטבעית, הבית. בהתאם לחוק הבריאות הממלכתי ובדומה לכל מוסד שיקומי, מחלקת השיקום בבית של צבר רפואה מעניקה למטופל ומשפחתו מעטפת שירותי שיקום במגוון מצבים.
    כל מטופל במחלקת שיקום בבית של צבר רפואה מלווה על ידי רופא מומחה בשיקום, המתאים לכל מטופל תוכנית שיקום אישית על פי מצבו. כל מטופל זוכה לטיפול אינטנסיבי של צוות שיקומי מומחה הזמין עבורו ועבור משפחתו 24/7 בכל ימות השנה.

    הנהלת המחלקה


    למי מתאים שירות שיקום ביתי?

    אבחנות המתאימות לשיקום עד הבית כחלופה לאשפוז במוסד שיקומי:

    שיקום
    קימום

    לאחר התדרדרות חריפה בתפקוד בעקבות אשפוז ממושך

    שיקום
    נוירולוגי

    לאחר שבץ מוחי (CVA) ומחלות נוירולוגיות אחרות

    שיקום
    אורטופדי

    לאחר ניתוח החלפת מפרק ופגיעות אורתופדיות נוספות

    שיקום
    לאחר קורונה

    כל מצב רפואי
    בו נדרש שיקום

    לאחר שהמטופל בוחר לעבור שיקום בביתו


    תכנית השיקום האינטנסיבי בבית של צבר רפואה

    מחלקת שיקום בית כוללת צוות רב מקצועי בכל תחומי השיקום, הפועל בפריסה ארצית.

    • הצוות המטפל כולל צוות ייעודי קבוע – רופא/ה מומחה בשיקום ביתי, אח/ות, עובד/ת סוציאלי/ת,פיזיותרפיסט/ית, ובהתאם לצורך אף קלינאי/ת תקשורת, מרפא/ה בעיסוק ותזונאית.
    • בשלב הראשון ייעשה ביקור הערכה ע”י רופא מומחה בכדי להתאים לחולה תוכנית טיפול המותאמת לצרכיו הרפואיים והשיקומיים.
    • תוכנית הטיפול תגדיר יעדים לטיפול, את אנשי המקצוע הרפואיים אשר ילוו את המטופל, ותוכנית ביקורים סדורה.
    • הצוות הנו צוות קבוע, הזמין למטופל ולמשפחתו 24/7 בכל ימות השנה.
    • הערכה מחודשת – לאחר התייצבות מצבו הרפואי של המטופל, תעשה הערכה מחודשת בכדי להחליט על המשך הטיפול.

    כיצד מתנהל תהליך השיקום האינטנסיבי בבית?

    • כל איש מקצוע מהצוות הרב מקצועי של מחלקת השיקום האינטסיבי הביתי, הכולל רופא, אח/ות, פיזיותרפיסט/ית, מרפא/ה בעיסוק, קלינאי/ת תקשורת ודיאטנית, מגיע לביקור הערכה בבית המטופל. לאחר מכן הצוות בונה תוכנית שיקום מותאמת אישית למטופל תוך התייחסות לכלל הגורמים המשפיעים על הטיפול – סביבת הבית, המשפחה, המצב הנפשי וכו’. הצוות מבצע ביקורי בית סדירים ומלווה באופן צמוד את המטופל ומשפחתו וזמין עבורו טלפונית סביב השעון. 

    יתרונות השיקום בבית

    • ללא המתנה. תוך 24 שעות מהקליטה לשירות מתחיל טיפול השיקום בבית. למטופל נחסך זמן המתנה יקר למיטה במוסדות שיקום. לזמן ההמתנה יכול להיות מחיר כבד כאשר יש צורך בשיקום, משום שככל שתהליך השיקום יתחיל מוקדם יותר – כך ימוצה טוב יותר פוטנציאל השיקום של המטופל.
    • הפחתת זיהומים. בסביבה הביתית הסיכון להידבקות בזיהומים נמוך משמעותית. 
    • ללא הסתגלות מחדש. המטופל משתקם בביתו, בסביבה הטבעית שבה ימשיך לנהל את חייו עם תום הטיפול, כאשר הוא מודע ליכולותיו ולהתנהלות הפיזית בחדרים, במקלחת וכיוב'. במקרים של שיקום מוסדי, המטופל מתרגל ומתאמן בסביבת המוסד, ועם השחרור חוזר לביתו, לסביבה שונה, והוא נאלץ להתרגל מחדש לשינויים בגובה המיטה והכיסאות, רוחב הפתחים, מדרגות וכיוב'.
    • הרוגע בחיק המשפחה. המטופל שוהה בביתו, מוקף במשפחתו, בחפציו, בריחות ובאוכל המוכרים. עובדה זו תרומת משמעותית לשיפור מצב רוחו, להגרבת שיתוף הפעולה עם הטיפול, ואף הוכח מדעית כמקצר את משך תקופת ההחלמה.
    • התאמת הבית. הצוות מוודא כי הבית יותאם למצבו הפיזי של המטופל, למניעת נפילות והחלקות, הדרכת המשפחה בהתקנת אביזרי עזר, וכו'. 
    • שימור שגרת החיים. בבית המטופל יכול לקיים מפגשים חברתיים, לקבוע את ביקורי הבית של אנשי הצוות בהתאם לנוחותו, לישון בשעות המועדפות עליו, לטפל בגינה, ולחזור ככל שניתן לשגרת חייו לפני האירוע השיקומי. 
    • הקלה על בני המשפחה. שימור שגרת החיים של בנית המשפחה (עבודה, לימודים וכו), חסכון כספי (נסיעות, חניה, אובדן ימי עבודה), והקלה על הנטל הרגשי הכרוך באשפוז יקירם רחוק מהבית. 

     


    כיצד ניתן לקבל את השירות?

    • אם אתם עומדים להשתחרר מאשפוז בבית חולים, עליכם לוודא שבמכתב השחרור כתוב ‘מופנה להמשך שיקום אינטנסיבי בבית’.
    • טרם השחרור מהמחלקה, עליכם לפנות לנציג קופת החולים בבית החולים ולבקש להגיע לשירות שיקום בבית של צבר רפואה.
    • עם קבלת אישור קופת החולים וקליטת המטופל במסלול זה, נשמר הרצף הטיפולי באופן מלא מול קופת החולים לאורך כל תהליך השיקום ועד לסיומו.
    • השירות ניתן במימון קופות החולים למבוטחי הקופות שבהסדר. לבירור זכאותכם לשירות התקשרו אלינו 2590*.
    adventage

    תפקיד צוות השיקום בבית של צבר רפואה

    פיזיותרפיסט.ית
    הפיזיותרפיסט/ית הוא מנהל הטיפול. תפקידו ליווי אינטנסיבי, הערכה וטיפול בהתאם, מיצוי פוטנציאל שיקומי, הדרכות למטופל ומשפחתו, ובניית תכנית טיפול המותאמת לצרכיו של המטופל.

    רופא.ה שיקומי.ת
    נושא באחריות הרפואית על מצב המטופל, ומלווה את המטופל ואת הצוות המטפל במשך כל תהליך השיקום.

     

    אח.ות
    ליווי וזמינות 24/7, אחריות על מתן מרשמים, איזון כאב ותסמינים, איזון גורמי סיכון של מחלות רקע, טיפול בפצעים, נקזים וצנטרים, הוצאת סיכות.

    עובד.ת סוציאלי.ת
    ליווי המטופל ובני משפחתו בהסתגלות לשינוי ובמיצוי זכויות החולה מול הרשויות.

    קלינאי.ת תקשורת
    אבחון שפה, דיבור, קול ובליעה וטיפול בהתאם, הדרכת המטופל ובני משפחתו למניעת אספירציות, התאמת מרקמי מזון, טכניקות האכלה, הקניית אסטרטגיות לשיפור יכולות שפתיות. הערכת מבנה ותפקוד איברי ההיגוי לשיפור מובנות הדיבור והקול.

    מרפא.ה בעיסוק
    שיקום תפקודי וקוגניטיבי, הגברת ההשתתפות בהקשרי החיים השונים, והשגת עצמאות בתפקודי היומיום, הדרכת המטופל ובני משפחתו לשמירה על שגרת חיים אקטיבית ככל שמתאפשר, התאמת אביזרי עזר והתאמת הבית למצב החדש.
      דיאטנ.ית
    אחראית על ביצוע הערכה תזונתית מקיפה, קביעת המצב ובניית תכנית טיפול תזונתית שתתמוך בתהליך השיקום עי מתן הנחיות, בניית הרכב התפריט והשלמות תזונתיות.

    שאלות ותשובות

    זהו רגע לו ייחלתם זמן ארוך, יחד עם זאת באופן טבעי עולים חששות רבים מההסתגלות לשגרה חדשה. הצוות הרפואי של צבר יאפשר לאמך הסתגלות טובה ובטוחה יותר, דרך ליווי צמוד, מעקב אחר מצבה, והדרכתה והנחיית בני המשפחה להתמודדות עם המצב החדש.

     

    בשלב ראשון עליך ליצור עמנו קשר, בכדי שנוכל להכיר מקרוב את התיק הרפואי והרקע לאשפוז. בשלב הבא יתואם מולך ביקור הערכה ע"י רופא מומחה אשר יגיע לביתך, ויבנה תוכנית טיפול המותאמת לך ולצרכיך.

     

    מניסיוננו, אשפוזים רבים ניתן למנוע כאשר המטופל מקבל ליווי מקצועי צמוד בביתו, המאזן את מצבו הרפואי ונותן לנו מענה בזמן אמת. הצוות הרפואי של צבר, הכולל רופאים ואחיות בעלי ניסיון רב בטיפולי בית, ילווה את המטופל ומשפחתו בכל סוגייה רפואית שעולה, תוך התייחסות למרכיבים בראיה משפחתית רחבה יותר.

     

    שירותי סיעוד הכוללים עזרה ברחצה, בהאכלה, הכרוכים בליווי צמוד 24/7 – אינם ניתנים במסגרת צבר. מטופלים המאושפזים בביתם במסגרת צבר, ונדרשים לתמיכה סיעודית – יקבלו הכוונה והדרכה מצוות צבר לקבלת עזרה זו.

     

    חשוב להדגיש כי אשפוז בבית אינו מחליף קליטה במיון. מטופל יוכל להגיע לאשפוז בבית, לאחר שנעשה בירור רפואי מקיף, נקבעה אבחנה רפואית ומצבו הרפואי הוגדר יציב.

     

    עם תחילת אשפוז בבית – האחריות הרפואית נמצאת בידי הצוות המטפל, המגיע לביקורי בית סדירים וזמין טלפונית 24/7. יחד עם זאת, חשוב להבין כי הטיפול היומיומי בחולה, לרבות האכלה, הלבשה, מתן והבאת תרופות, וכיוב – חלים על בני המשפחה ו/או על המטפל.