שיקום בבית – קופ

שיקום בבית – קופ"ח מכבי

שיקום בבית – קופ"ח מכבי

חום השיקום התפתח משמעותית בשנים האחרונות ומהווה כיום חלק אינהרנטי ומרכזי בתהליך הטיפולי עבור מגוון רחב של מצבים רפואיים, עם תוצאות מרשימות ואפשרויות ממשיות לשיפור איכות החיים של חולים ומטופלים. אך נקודה שקריטי להבין ולהכיר, היא שכיום כבר לא חייבים לעבור את השיקום במוסד חיצוני או לנסוע למרפאות ומכונים, אלא אפשר לקבל ליווי שיקומי מלא, מקיף ומותאם אישית בבית – שירות הזמין במלואו למבוטחי קופת חולים מכבי, במימון מלא של קופת החולים וללא תלות בביטוחים פרטיים או משלימים.

צבר רפואה, חלוצת ומובילת תחום האשפוז והשיקום בבית בישראל, מספקת לקופ"ח מכבי ומבוטחיה שירותי שיקום בבית, עם מודלים ספציפיים ומוכחים למגוון מצבים, עם צוות שיקומי רב מקצועי, זמינות גבוהה והענקת הטיפול והליווי למטופלים ובני משפחתם בסביבה המוכרת, הנוחה והעוטפת של הבית.

באילו מצבים ניתן לקבל שירות שיקום בבית מכבי?

באמצעות שיתוף הפעולה בין צבר רפואה לקופת החולים מכבי, ניתן כאמור לקבל מעטפת טיפולית ושיקומית מותאמת אישית, בבית, מבלי להתפשר על איכות הטיפול והליווי ועם תוצאות משופרות דווקא בגלל ההימצאות בבית ולא במוסד שיקומי. השירות ניתן בפריסה ארצית מלאה ועם זמינות נוחה ומהירה.

 

אלו המצבים שעבורם שירות שיקום בבית קופ"ח מכבי מתאים

  • שיקום נוירולוגי בבית אחרי שבץ מוחי (CVA).
  • שיקום אורטופדי בבית אחרי ניתוח החלפת מפרק, פציעות אורטופדיות וכדומה.
  • שיקום קימום בבית אחרי התדרדרות פיזית מהותית, לאחר אשפוז ממושך למשל.
  • תהליכי שיקום בעקבות מצב רפואי רלוונטי, בהתאם להמלצת רופאים ועם בחירת המטופל לקבל את הטיפול בביתו.

מכאן שאכן מדובר על מכלול רחב מאוד של מצבים רפואיים שבגינם ועבורם ניתן היום לקבל שירות שיקום בבית מכבי בקלות ובמימון קופת החולים.

 

ליווי צמוד, מותאם אישית ומכבד של צוות רב מקצועי שיקומי

שירות שיקום ביתי של צבר רפואה המוצע למבוטחי קופ"ח מכבי במימון מלא של הקופה על ידי הפניה של הרופא המטפל בקהילה או בבית החולים. השיקום בבית מתבצע על ידי ביקורי בית של צוות רב מקצועי קבוע המלווה אותו למשך כל תקופת השיקום בבית, ומעניק לו טיפולים על פי תוכנית טיפול אישית שנבנתה בהתאם למצבו וצרכיו. הצוות נותן מענה רפואי שיקומי רב מקצועי למטופל ותמיכה לבני משפחתו, בתהליך שיקום מדויק ומותאם אישית, באופן מכבד, אישי ובסביבה הכי נוחה ומוכרת.

 

צוות השיקום הרב תחומי של צבר רפואה והתהליך עצמו

  • מטופלי שיקום ביתי מכבי מקבלים צוות שיקומי ייעודי וקבוע – הכולל רופא/ה מומחה/ית בשיקום, אח/ות שיקום, עו"ס לליווי בהיבטים הסוציאליים, רגשיים וגם בירוקרטיים, פיזיותרפיסט/ית ולפי מאפייני וצרכי המקרה, גם קלינאי/ת תקשורת, תזונאית ומרפא/ה בעיסוק.

 

  • התהליך של שיקום בית מתחיל בביקור של הרופא המומחה המלווה את התהליך, להיכרות, הבנת המצב, המאפיינים והצרכים ובניית תכנית טיפול שיקומית מותאמת אישית למטופל/ת.

 

  • בתכנית השיקום מוגדרים הטיפולים וההליכים שיבוצעו ומי אנשי המקצוע שילוו כל מרכיב ושלב בתהליך, יעדי השיקום וגם תיקבע תכנית ביקורים מוסדרת .

 

  • צוות השיקום הביתי של צבר רפואה זמין למטופלים ובני משפחתם 24/7 לשאלות וסיוע וכל הצוות קבוע.

 

  • כאשר המטופל מגיע לייצוב במצבו הרפואי וישנה התקדמות שיקומית, מבוצעת הערכת מצב משותפת כדי להחליט על ההמשך האופטימאלי של הטיפול.

 

 

נשמע מעולה! מה עושים עכשיו?

כדי ליהנות מכל היתרונות של שיקום בבית וגם לקבל את הטיפול השיקומי האיכותי והמדויק ביותר, התהליך פשוט ויעיל, גם מול קופ"ח מכבי וגם מול צבר רפואה.

  • אם המטופל מאושפז בבית חולים, יש לוודא כי במכתב השחרור נכתב מפורשות "הפנייה להמשך שיקום אינטנסיבי בבית".
  • לפני השחרור מבית החולים, יש לפנות לנציג קופ"ח מכבי, בבית החולים או במוקד הפניות, ולבקש כי השיקום יהיה בבית ודרך צבר רפואה.
  • התהליך מול צבר רפואה מתחיל מיד עם האישור בקופה וכך גם נשמר רצף טיפולי לכל התהליך.

שירות שיקום בית מכבי ניתן לכלל מבוטחי הקופה המתאימים לתכנית ולשירות, על בסיס הפניה של הקופה, במימון מלא של הקופה ובכל רחבי הארץ.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact