פתרון איכותי וזמין לאיזון חולי אי ספיקת לב, במימון קופות החולים

פתרון איכותי וזמין לאיזון חולי אי ספיקת לב, במימון קופות החולים

פתרון איכותי וזמין לאיזון חולי אי ספיקת לב, במימון קופות החולים

בשורה של ממש לחולי אי ספיקת לב – האפשרות לקבל שירות אשפוז ביתי, בסביבה הביתית המוכרת והנוחה, ללא הסיכונים של אשפוז בבית חולים ועם יתרונות מוכחים להחלמה ולתחושת הרווחה הכוללת.

אנשים המתמודדים עם אי ספיקת לב (CHF), מצב כרוני שבו הלב אינו מספק דם במידה מספקת לצורכי הגוף, מתקשים מאוד לנהל אורח חיים רגיל, פעיל ושגרתי. חולים אלו מתקשים בביצוע פעולות פיזיות שונות וסובלים מתופעות כמו קוצר נשימה, בצקות, צבירת נוזלים ועוד. בשל כך, קשה לאזן את מצבם הבריאותי לאורך זמן והם נאלצים לפנות למיון ולהתאשפז פעמים רבות.

 

כיום, מציאות קשה זו בהחלט יכולה להשתנות, אם האפשרות לקבל שירות אשפוז ביתי לחולי אי ספיקת לב, במימון מלא של קופות החולים ונגישות משופרת לזכאות לשירות. במאמר זה נסביר את המשמעויות האופרטיביות של שירות אשפוז בית לחולי אי ספיקת לב, איך הטיפול מסייע באיזון המטופלים ונפרט מדוע זהו שירות העדיף לעומת אשפוז בבית חולים.

החשיבות והמשמעות הקלינית של אשפוז ביתי לחולי אי ספיקת לב?

"במשך שנים רבות הונהגה תפיסת עולם בקרב מערכות הבריאות, שניתן לעקוב ולנהל טיפול בחולים המתמודדים עם אי ספיקת לב קשה, רק באמצעות ניטור מרחוק," מסביר ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של צבר רפואה, מערך אשפוז בית. "מיליונים הושקעו בפיתוח והטמעת טכנולוגיות ניטור ושליטה מרחוק. אבל עם השנים מערכות הבריאות הבינו שטכנולוגיות אלו לא תרמו כלל לירידה בפניות לחדרי מיון ובאשפוזים של הסובלים מאי ספיקה לבבית."

 

ד"ר צבר ממשיך, "הסיבה לחוסר היעילות של ניטור מרחוק לבדו, היא שהתברר שקבוצת מטופלים ייחודית זו זקוקה למגע האנושי של אנשי צוות רפואי המכירים את המטופלים ובוחנים את מצבם בצורה פיזית ובאופן סדיר ויכולים להגיע בטווחי זמן מהירים במקרה של צורך רפואי. רק ברמת ההיכרות והטיפול הזו, נוצרים בין המטופל לצוות יחסי אמון המאפשרים גם ניטור ובקרה מרחוק, ככלי עזר וכתוספת משלימה לביקורים הפיזיים ההכרחיים לאיזון. עובדתית, בעזרת השילוב של שתי הגישות, אנחנו מצליחים לשפר באופן ניכר את המדדים הקליניים של מטופלי אי ספיקת לב ולשפר את איכות החיים שלהם ושל בני משפחתם".

 

עם ההבנה הזו, לצד נתונים המוכיחים את היתרונות של אשפוז וטיפול ביתי וההכרה בצורך של מטופלי אי ספיקת לב בפיקוח וניטור מתמשך של צוות צמוד ומוכר, מוצע כיום שירות של אשפוז בית למטופלי אי ספיקת לב.

 

שירות זה, הניתן במימון מלא של כל קופות החולים וללא עלות למטופלים, נוצר במטרה לאזן חולי אי ספיקת לב, להפחית את סיכון להידבקות בזיהומים בבתי החולים וחדרי המיון, למנוע אשפוזים, לשמור על שגרת יומם, ולשפר את איכות חייהם וכך את חיי בני משפחותיהם.

 

איך עובד שירות אשפוז בבית לחולי אי ספיקת הלב?

טל ספיר, מנהלת מערך הסיעוד בצבר רפואה מסבירה לגבי שירות אשפוז ביתי לחולי CHF:

"צוות הכולל רופא/ה, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת מגיע לבית המטופל לביקורים קבועים, עורך בדיקות רפואיות, מכתיב את הטיפול התרופתי ודואג לכל הצרכים הרפואיים, הרגשיים והסוציאליים של המטופל ומשפחתו. מטרת הטיפול הצמוד והביתי הזה היא לתת מענה מקיף ואופטימאלי לטיפול מייצב ולהימנע מהבעיות הנוצרות מיישום קליני של טיפול וניטור מרחוק בלבד."

 

"מכיוון שהצוות זמין למטופל סביב השעון ובכל ימות השנה, ניתן לדווח על בעיות ותסמינים ולטפל בזמן אמיתי בכל שינוי במצב, אם זה באמצעות שינוי תרופתי או בביקור בית נוסף לאיזון המטופל. הצוות מסתייע בטכנולוגיות מתקדמות המסייעות לנטר בזמן אמת, גם מרחוק כמובן, את מצב המטופל ואת ההיענות למשטר התרופתי שנקבע לו. כך מביאים את המטופל למצב מאוזן הנשמר לאורך זמן ולכן רווחת החולה משתפרת," מציינת טל.

 

לרשות צוות האשפוז הביתי זמינות מספר טכנולוגיות המסייעות בטיפול ובניטור מטופלי אי ספיקת לב, כגון מכשיר אק"ג נייד, מכשיר אולטרסאונד נייד גם אפליקציה ייעודית שבה המטופל או משפחתו מזינים באופן קבוע את המדדים החיוניים (לחץ דם, משקל, חום גוף וכיוב'). כך יכול הצוות לזהות שינויים המצריכים טיפול, בזמן אמיתי ולפני התדרדרות נוספת במצב המטופל.

 

היבט נוסף של אשפוז ביתי למטופלי אי ספיקת לב הוא שהם נדרשים ליטול מספר לא קטן של תרופות וכדורים, בשעות ספציפיות לאורך כל היום. כל סטייה מהמשטר התרופתי משפיעה מיידית על מצב המטופל ומחמירה את תסמיני המחלה. לצורך ניהול חכם של נושא זה וצמצום הסיכון לאי נטילת תרופות, המטופל מקבל מארז תרופות חכם, עם תזכורות ליטול את התרופות, כמו גם שליחת התרעה אוטומטית לצוות המטפל במקרה שמנת התרופות לא נלקחה.

 

לסיכום, כפי שמסביר ד"ר רוני צבר, "עצם העובדה שהמטופל נמצא בביתו, בסביבה הטבעית שלו, מוקף במשפחתו, בחפצים ובריחות המוכרים, תורמת משמעותית לתחושת הרוגע, למצבו הנפשי, וגם למוכנות שלו לשתף פעולה ולהתמיד עם הטיפול."

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact