מענה למתמודדי בריאות הנפש – אשפוז בבית

מענה למתמודדי בריאות הנפש – אשפוז בבית

מענה למתמודדי בריאות הנפש – אשפוז בבית

שירותי האשפוז הפסיכיאטרי הביתי של צבר רפואה הינם גישה חדשנית המשלבת טיפול פסיכיאטרי עם הסביבה המוכרת והנוחה של בית המטופל. גישה זו מסייעת למנוע או לקצר אשפוזים (כולל אשפוזים חוזרים) במוסדות לחולי נפש או מחלקות פסיכיאטריות בבתי חולים, ולשפר את תפקודו העצמאי של המטופל. בעולם המודרני, שמכיר יותר ויותר בצורך האקוטי בפתרונות תמיכה בבריאות הנפש, אנו בצבר רפואה עומדים בחזית, ומספקים גישה הוליסטית לטיפול פסיכיאטרי המשלבת בין מומחיות רפואית לסביבה הביתית התומכת.

קשת הבעיות הנפשיות הינה מגוונת: הפרעה דו-קוטבית, סכיזופרניה, PTSD (פוסט טראומה), הפרעות חרדה, דיכאון אחרי לידה ועוד. שירות האשפוז הפסיכיאטרי הביתי של צבר רפואה מעניק מענה למיגוון האחבנות הפסיכיאטריות, תוך התאמת כל תכנית טיפול לצרכיו הייחודיים של המטופל. הצוות הרב מקצועי במחלקת אשפוז פסיכיאטרי בבית של צבר רפואה, הכולל פסיכיאטר, אחות ועובדת סוציאלית, מטפל במטופלים שנמצאו מתאימים לאשפוז בבית, ובני משפחותיהם, לא רק בהיבט הטיפולי אלא גם במיצוי ומימוש זכויותיהם מול הרשויות, גורמי הרווחה, משאבי הקהילה ועוד. ההתאמה לאשפוז פסיכיאטרי בבית היא על פי קריטריונים שנקבעו במשותף על ידי משרד הבריאות, קופות החולים וצבר רפואה.

שירותי האשפוז הפסיכיאטרי בבית של צבר רפואה כוללים, בין השאר, הערכות פסיכיאטריות וגופניות, גיבוש תכנית הטיפול, סיוע למטופלים ומשפחותיהם להתמודד עם תסמינים פסיכיאטריים, מעקב אחר התקדמות הטיפול והתגובות, הדרכה למטופלים ומשפחותיהם לגבי התרופות, מתן מירשמים המכובדים בכל בתי המרקחת בארץ, זמינות טלפונית 24/7  ועוד.

האשפוז הפסיכיאטרי בבית לחברי קופות החולים לאומית ומאוחדת הינו במימון הקופות, ובאופן פרטי לחברי קופות חולים אחרות.

המשפחות שותפות לתהליך הטיפול

כשבוחרים באשפוז פסיכיאטרי בבית, בוחרים במסע שבו הטיפול משתלב בצורה חלקה עם הנוחות והיציבות של הסביבה הטבעית הביתית, ועם החום המחבק של בני המשפחה. זו יותר מבחירה גיאוגרפית; זהו צעד לעבר עתיד טוב יותר.

אשפוז פסיכיאטרי בבית מאפשר לנו לגבש אסטרטגיית טיפול מותאמת אישית הנותנת מענה למצבו הייחודי של כל מטופל. גישה זו כוללת ביקורים של פסיכיאטרים וצוות מקצועי לצורך תמיכה פסיכיאטרית מקיפה. באמצעות ביקורים אלה, אנו מנטרים את התקדמות המטופלים, ומאפשרים התאמות לאסטרטגיית הטיפול במקרה הצורך.

אשפוז פסיכיאטרי בבית מציע מגוון יתרונות.  כך, למשל, אנשים חוששים מסטיגמה עקב אשפוז במוסד פסיכיאטרי. לעומת זאת, הטיפול הדיסקרטי של צבר רפואה בבית מונע את הסטיגמה, תוך כיבוד האינדיבידואליות והפרטיות של המטופל.

יתרה מזו, אנו מיישמים מודל הכולל רשת תמיכה של המשפחות, שאינן רק מבקרות (כמו בבית חולים) או משקיפות מהצד; אלא שותפות לתהליך הטיפול, מעורבות באופן פעיל בתהליך הריפוי ותורמות להחלמה.

האשפוז הפסיכיאטרי בבית אינו רק טיפול, אלא גם הזדמנות ללמידה ויישום של אסטרטגיות וכישורי התמודדות עם המצב המאתגר. האשפוז בבית מאפשר למטופל ומשפחתו לנווט במיגוון של תרחישים יומיומיים, תוך שימוש בכלים מתאימים, דבר המסייע לטפח את התפקוד והביטחון העצמי של המטופל.

היקף שירותי האשפוז הפסיכיאטרי הביתי של צבר רפואה משתרע מעבר לגבולות המרחב הפיזי של הבית. הצוות הפסיכיאטרי שלנו מסייע למטופל לא רק בטיפול הרפואי, אלא גם בהשתלבות בחיי הקהילה.

אשפוז פסיכיאטרי בבית מסייע גם לטפח תחושה של עצמאות לאנשים המתמודדים עם בעיות נפשיות. שירותי התמיכה הביתית של צבר רפואה מתוכננים בקפידה לתת מענה מיטבי לצרכים הספציפיים ולדרישות הייחודיות של המטופלים במסגרת המוכרת שלהם. הדבר עוזר להם לשמור על כבודם, עצמאותם ואיכות חייהם.

אשפוז פסיכיאטרי בבית הוא יותר משירות; זהו שינוי. זוהי הזדמנות לשנות את הדרך במסע לבריאות נפשית טובה יותר ולחזרה לשגרת חיים עצמאית.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact