לכבוד יום הרופא/ה 2022

לכבוד יום הרופא/ה 2022

לכבוד יום הרופא/ה 2022

 

 

ביום חג הרופא/ה 2022 אני מבקש לפנות דווקא אל אלו ששוקלים ללמוד רפואה או שכבר נמצאים בתהליך ההכשרה.
אני יודע שמדברים איתכם הרבה על ציונים ורף קבלה בלתי אפשרי ועל מסלול הכשרה שנראה אין-סופי ועל אתגרי האיזון בין חיים מקצועיים ואישיים. אני גם יודע שיש רופאות ורופאים שיגידו לכם שבחרתם במקצוע הכי יפה בעולם ויש כאלו שיצעקו לעברכם ׳תברחו כל עוד אתם יכולים!׳. האמת היא שגם אלו וגם אלו צודקים.

 

אגיד ישר-בעיני המקצוע הזה הוא מופלא. כן. בדיוק כך- לא פחות ממופלא. זה מקצוע שהוא מפתח קסמים לחייהם של אנשים ומאפשר את הזכות לגעת ולעזור ולהקל ולהחלים ולרפא. אני מודה בכל יום שאני רופא.

 

אז איך זה יכול להיות שגם המברכים וגם המבריחים צודקים?
כי זה קשור בהם ולא במקצוע. בניגוד לתפיסה המקובלת, רפואה הוא אחד המקצועות שהרבה אנשים נקלעים אליו מכל הסיבות הלא נכונות: הם חושבים שיש בזה המון יוקרה, שמרוויחים המון כסף, שהלימודים קשים אבל אחר כך הכל מעניין, כי הם ניסו והתקבלו, כי הם דור המשך לשושלת ארוכה של רופאים ורופאות במשפחה, או שהם כבר התחילו ללמוד ומגלים אחרי שש או שבע שנים ש…זה לא ממש זה, והם אומרים לעצמם: ׳אין מצב שנפסיק אחרי כל ההשקעה הזו׳". בקיצור-כל הסיבות הלא נכונות לבחור במקצוע הכל כך מיוחד הזה.

 

כשבוחרים להיות רופאים מכל הסיבות הלא נכונות, גדל מאוד הסיכוי להיות רופאים אומללים שמאמללים את המטופלים שלהם.
אז כדי לצמצם למינימום את הסיכון שזה יקרה לכם, יש לי מספר עצות קטנות עבורכם:

 

1. לפני שאתם בוחרים ללמוד רפואה, תעשו מאמץ אמיתי להכיר יותר לעומק את עבודת הרופאים.
תתנדבו בחדרי מיון או במחלקות אשפוז, תבקשו להתלוות למספר ימים בחייהם של רופאים שאתם מכירים ומתרשמים מהם, תבקשו ראיון עם רופא שאתם מכירים ותשאלו את השאלות הכי קשות. זה בשום צורה לא ישקף את התמונה כולה, אבל לפחות יספק לכם עוד חומר למחשבה ולשקילת ההחלטה.

 

2. החלק הכי משמעותי בלמידה שלכם לא יהיה בכיתות הלימוד ובהרצאות, אלא בהתנסות הקלינית ומקולגות שלכם. גם כסטודנטים גם כרופאים צעירים, ואם יהיה לכם מזל ותהיה לכם תשוקה-גם כרופאים בכירים. אז אם אתם פחות מתחברים ללמידה התיאורטית באוניברסיטה-אל תסיקו מכך לרגע על תשוקתכם למקצוע או על רמתכם כרופאים בעתיד.

 

3. רפואה היא אומנם מקצוע הנעזר בכלים מדעיים, אבל להיות רופא/ה טוב/ה זו אומנות. זה הרבה יותר מלדעת את החומר או לעשות אבחנה מדויקת או לבצע ניתוח מושלם.

 

4. רפואה היא גם מקצוע שולייתי. לומדים מהסתכלות על רופאים בכירים.
ומשום שזה מקצוע שולייתי ומשום שזו אומנות-תוודאו שאתם מוצאים לכם מורים שהם מנטורים. כאלו שאתם תסתכלו עליהם ותגידו לעצמכם ׳רופא כמוהו או רופאה כמוה אני רוצה להיות׳ ותלכו אחריהם כצל, ותקשיבו למילים ותהיו ערים לנואנסים הדקים. כי אלו המתנות הקטנות שיהפכו את העשייה שלכם לאומנות. כל רופא ורופאה טובים ידעו לספר לכם על המנטור.ית שלהם, על הדמות המקצועית שממנה הם למדו גם את ה׳מה׳ אבל בעיקר את ה׳איך׳.

 

יש צדדים שבי שמקנאים בכם ויש צדדים שבי שממש לא…
בכל מקרה אני שמח בשבילכם שאתם בדרככם לעסוק באחד המקצועות היפים ביותר.
רק תוודאו שאתם בוחרים מכל הסיבות הנכונות ושאתם בוחרים לכם את המורים הנכונים. בריאותם של המטופלים שלכם ובריאותכם שלכם תלויות בכך.

 

בהצלחה.
נתראה בשטח,
רוני.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact