זכויות רפואיות למתמודדים עם מחלות דמנציה כגון אלצהיימר

זכויות רפואיות למתמודדים עם מחלות דמנציה כגון אלצהיימר

זכויות רפואיות למתמודדים עם מחלות דמנציה כגון אלצהיימר

אם אדם קרוב לכם מתמודד עם אלצהיימר או סוג אחר של דמנציה, אתם ודאי מכירים את המציאות המאתגרת עבור כל המעורבים, ועד כמה קשה להעניק ליקירכם את הטיפול האופטימאלי, במיוחד כאשר המחלה נמצאת בשלביה המתקדמים ביותר. לכן חשוב שתכירו את הנושא לעומק ותדעו מהן הזכויות הרפואיות שמגיעות למתמודדים עם מחלות אלה ולבני משפחותיהם, כאשר אנו בחברת צבר רפואה מתמקדים במתן שירותי אשפוז בית והוספיס בית (טיפול פליאטיבי) המותאמים אישית, וכוללים שירות רפואי, סיעודי וסוציאלי למטופלים במצבים מתקדמים של דמנציה (מחלות כגון אלצהיימר, גופיפי לוי ועוד), במימון קופות החולים.

כל אדם המתמודד עם אלצהיימר או דמנציה במצב מתקדם זכאי בישראל לטיפול פליאטיבי תומך במודל של הוספיס בית או הוספיס מוסדי (לבחירת המשפחה) במימון מלא של קופות החולים – חשוב לדעת: יקיריכם זכאים על פי בחירתם ובחירתכם לשהות בתקופה זו בבית, מוקפים במשפחה ובחפצים והריחות המוכרים, ללא עלות נוספת מצדרכם. כך שאתם יכולים לספק ליקרים שלכם שנים אחרונות בסביבה הביתית המוכרת והבטוחה, עם הסיוע הרפואי והמקצועי הטוב והרגיש ביותר ועם כל הסיוע הסוציאלי שכולכם זקוקים לו בתקופה מורכבת זו.

כדי להעניק לכם וליקיריכם את תנאי הטיפול והסיוע הטובים ביותר, בסביבה ביתית ועם כל הרגישות והמקצועיות, פנו היום לצבר רפואה לפרטים נוספים, קביעת פגישת ייעוץ וסגירת פרטי זכאותכם לשירות הוספיס בית לחולי אלצהיימר או דמנציה מתקדמים.

 

מידע אודות מחלות דמנציה (שיטיון) כגון אלצהיימר

אלצהיימר ודמנציה הן תופעות של הגילאים המבוגרים ושל התארכות תוחלת החיים, כאשר לצד התקדמות רפואית-מחקרית משמעותית בנושאים אלו, עדיין יש הרבה שאנו לא יודעים לגבי הגורמים למצבים קשים אלו ודרכי מניעה אפקטיביות שלהם. שני המצבים קשורים לפגיעה הדרגתית ההולכת ומחמירה בהיבטים קוגניטיביים רבים מאוד – ושני המצבים מוגדרים הלכה למעשה חשוכי מרפא, עם החמרה הדרגתית לאורך שנים.

 

מחלת האלצהיימר פוגעת בתאי המוח וכוללת הרס מתמשך של התאים במוח, לאורך כמה וכמה שנים. מחלה זו קשה מאוד הן עבור החולים עצמם והן עבור משפחותיהם. מחלת האלצהיימר כוללת פגיעה בזיכרון לטווח קצר ובהמשך גם לטווח ארוך, פגיעה קוגניטיבית בהתמצאות במרחב, פגיעה ביכולות השפתיות, פגיעה הדרגתית בתפקודי המוח הגבוהים, פגיעה במאפיינים אישיותיים והתנהגותיים וכיוצא באלו.

 

דמנציה (שיטיון) היא שם כולל לכמה מצבים או תסמונות עם מאפיינים וקו התקדמות דומה, כאשר מחלת האלצהיימר היא הנפוצה ביותר מבין מצבי הדמנציה השונים, אך לא כל חולה דמנטי הוא בהכרח חולה אלצהיימר. תסמונת דמנציה פוגעת במגוון יכולות קוגניטיביות, מזיכרון, דרך התמצאות ועד תפקודים גבוהים ושינויים התנהגותיים קשים. אחוזי הסובלים מדמנציה עולים משמעותית ככל שעולים בגיל, כך שמבחינות רבות מדובר על תהליכי שחיקה ובלייה טבעיים של המוח והקוגניציה האנושית.

 

בשל מורכבות מחלות קוגניטיביות אלו והפגיעה ההדרגתית החמורה שהן כוללות עבור החולים, המדינה וגורמי הרפואה מגדירים הרבה מאוד זכויות רפואיות ואזרחיות שחולים אלו זכאים להן – כולל גמלאות וקצבאות ביטוח לאומי, העסקת עובדים זרים לצרכי סיעוד, הנחות רשמיות רבות, מימון טיפולים רפואיים רבים וכן הלאה.

 

בהקשר זה של זכויות רפואיות לחולי אלצהיימר ודמנציה, נדגיש כי מרגע האבחון הרשמי משפחת החולה והחולה עצמו זכאים למגוון רחב של זכויות, כולל מימון מלא ומוגדר בחוק של טיפולים פליאטיביים ושירותי הוספיס בית לחולים במצבים מתקדמים.

טיפול פליאטיבי והוספיס בית לחולי אלצהיימר ודמנציה

רוב מוחלט של מצבי הדמנציה יגיעו לאורך השנים ובסופו של דבר למצב מתקדם, בהתאם להיותן של מחלות אלו חשוכות מרפא. המצב המתקדם קשה מאוד למשפחת החולה, אשר הלכה למעשה רואה את האדם היקר לה הולך ונאבד לתוך עצמו, הן רגשית-התנהגותית והן רפואית-תפקודית. לכן זהו מצב מיוחד המחייב רגישות, חמלה והתאמה אישית מלאה של צרכי הטיפול, הליווי ומכלול ההיבטים הטיפוליים המתלווים לשלבים המתקדמים של אלצהיימר ודמנציה – כל אלו מתנקזים לשירות טיפול פליאטיבי עבור חולי דמנציה מתקדמת בבית, אשר חברת צבר רפואה מספקת במימון מלא של קופות החולים ועם צוותים מיומנים, מנוסים ורגישים.

טיפול פליאטיבי לחולי אלצהיימר ודמנציה מיועד במהותו לשפר את איכות ונוחות החיים של המטופלים ושל משפחותיהם – כולל מתן סביבה נעימה, מוכרת ובטוחה, הקלת כאבים ותסמינים אופייניים לחולים דמנטיים, צמצום ומניעת אשפוזים ומתן כלים, ייעוץ וליווי מקצועי, רפואי ורגשי למשפחה ולגורם המטפל העיקרי בחולה. הענקת הטיפול בסביבה הביתית והמוכרת לחולה הוכחה כיעילה בשיפור איכות ונוחות חיי המטופלים ומניעת התדרדרות מהותית בתפקוד ובהתנהגות.

שירות הוספיס בית וטיפול פליאטיבי לחולי אלצהיימר ודמנציה לרוב ניתן במימון מלא של קופות החולים. הטיפול בבית אפשרי כאשר ישנו מטפל עיקרי הנמצא באופן קבוע ורציף עם החולה המתקדם – צוות צבר רפואה נותן ליווי, הדרכה וייעוץ למטפל העיקרי (למשל, עובד זר או בן משפחה) וגם למשפחה עצמה. הצוות הרב מקצועי של צבר רפואה לחולי אלצהיימר ודמנציה כולל רופא, אחות ועובדת סוציאלית – אנשי מקצוע קבועים המלווים את החולה לכל אורך הדרך וזמינים לו 24/7 בכל ימות השנה. בנוסף, בהתאם לצורך הרפואי ניתן לשלב גורמי מקצוע שונים מתחומי השיקום – כל אלו דברים שאתם ויקירכם זכאים לו במסגרת זכויות רפואיות לחולי אלצהיימר ודמנציה בישראל.

הוספיס בית ואשפוז בית פליאטיבי לחולי דמנציה ואלצהיימר כולל ליווי רציף של הצוות הרפואי והמקצועי שפורט להלן, ביקור בית סדירים, זמינות 24/7/365, הדרכה פרטנית לגבי טיפול שוטף והכנה לשלבים מתקדמים יותר של המחלה, תמיכה רגשית במטופל ובמשפחה, סיוע בסגירת מעגלים וכן בהתמודדות עם הרשויות השונות, רישום תרופות בהתאם לצורך וגם מתן תרופות מורכבות בהתאם למקרה.

היתרון המקצועי של צבר רפואה

חברת צבר רפואה, מערך אשפוז הבית הגדול בישראל, מספקת שירותי הוספיס בית וליווי תומך (טיפול פליאטיבי) בכל רחבי ישראל כבר מעל 15 שנה, בשיתוף פעולה עם כל קופות החולים ומוניטין מוכח של מקצועיות, רגישות והתאמה אישית מלאה לצרכי המטופלים ומשפחותיהם. הצוות הקליני והמקצועי שלנו מביא הבנה עמוקה ורחבה לגבי זכויות רפואיות לחולי אלצהיימר ודמנציה ומכלול היבטי בריאות, תנועתיות, בטיחות וליווי רגשי בהקשר לשינויים ולמורכבויות המתלווים למחלות הפוגעות בזיכרון, בקוגניציה ובתפקוד הכולל – מהשלבים הראשונים ועד לשלבים האחרונים והמתקדמים של מחלות חשוכות מרפא אלו.

דרך הבנה רפואית ומקצועית, רגישות וחמלה, הקלינאים המיומנים שלנו מספקים לכם מידע, טיפול מעשי, ליווי צמוד ותמיכה חשובה בעוד אנו עובדים איתכם ועם המטופלים כדי לשפר את אורח ואיכות החיים, כולל טיפול רפואי מתקדם ומותאם אישית ואלמנטים פליאטיביים מדויקים לחולים במצבים מתקדמים.

היתרון המקצועי של צבר רפואה בא לידי ביטוי במכלול פרמטרים – בניסיון עשיר ורחב בתחום ספציפי זה, בעבודה ישירה וארוכת שנים עם כל קופות החולים וגורמים רפואיים נוספים, בליווי צמוד של צוות רפואי ומקצועי מיומן ומסור, בפיתוח מערך הדרכה ותפעול של צוות מבוזר בן מאות אנשי מקצועי, בהכשרה שוטפת של צוותים ותיקים וחדשים, בזמינות מלאה ומוחלטת עבור המטופל ועבורכם כמשפחה התומכת ובכך שאנו באמת ובתמים ניגשים ברגישות, דיוק וחמלה לספק ליקרים לכם את איכות ונחות החיים הטובה ביותר, ללא כאבים והליכים מיותרים, בכל שלבי המחלה מתחילתה ועד לסיום מכובד, מכבד ורגיש שלה.

זכויות רפואיות לחולי אלצהיימר ודמנציה מגדירות כי כל חולה במצב מחלה מתקדם של דמנציה או אלצהיימר זכאי לטיפול פליאטיבי ורפואי מתאים, בביתו ובליווי של צוות הוספיס בית ייעודי ומיומן. חברת צבר מתמחה כבר שנים רבות בדיוק בתחום טיפולי זה – פנו אלינו לכל הפרטים הרלוונטיים ולסיוע במימוש זכאות למימון השירות ע”י קופת החולים, קבלת ההפניות הנכונות וקבלת השירות בהקדם האפשרי.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact