ייעוץ לאיזון כאב וסימפטומים

תפקיד המטפל העיקרי

הטיפול באדם המתמודד עם מחלה בשלב מתקדם, נעשה על ידי דמות משמעותית, לרוב אחד מבני המשפחה  – מי שאנחנו מכנים ‘המטפל העיקרי’.

התפקידים העיקריים של המטפל העיקרי:

  • נוכחות בבית, בכדי לתת מענה לצרכי החולה בכל רגע נתון.
  • ליווי רגשי, אמפטיה, אהבה…
  • מענה לצרכים סיעודיים בסיסים – מזון, היגיינה, מתן תרופות,…
  • אדמניסטרציה – להביא מרשמים, ללכת לקופת חולים,…
  • תקשורת שוטפת מול הצוות המטפל – דיווחים על מצב החולה, קבלת הנחיות לטיפול וכו’.

לעיתים מדובר בדמות אחת שהיא המטפלת העיקרית, ובפעמים רבות התפקיד מתחלק בין מספר אנשים שונים אשר אחד מהם מרכז את הטיפול.

חשוב להכיר בעובדה שעל המטפל העיקרי קיים עומס רב – פיזי ורגשי, העלול לגרום לשחיקה רבה.

ולכן חשוב מאוד שבני המשפחה יחלקו את הנטל ביניהם בהתאם ליכולות של כל אחד מהם, ויידעו לתת תמיכה למטפל העיקרי.

כיצד ניתן לתמוך במטפל העיקרי?

  • תוודאו שיש לו מענה לצרכים הבסיסים שלו – אוכל, ישן טוב, הולך לפעילות שהוא אוהב לעשות,..
  • תיזמו מפגש משפחתי בכדי לחלוק את האחריות ביניכם. אין סיבה שאחד יעשה הכל. תארגנו סידור עבודה, חלוקת אחריות, תאפשרו למטפל העיקרי  ‘למלא סוללות’ מדי פעם, להתנתק מהטיפול השוטף ולהתפנות גם לדברים אחרים.

שאלות ותשובות

איך אני יכול לקבל את השירות בבית?

בשלב ראשון עליך ליצור עמנו קשר, בכדי שנוכל להכיר מקרוב את התיק הרפואי והרקע לאשפוז. בשלב הבא יתואם מולך ביקור הערכה ע"י רופא מומחה אשר יגיע לביתך, ויבנה תוכנית טיפול המותאמת לך ולצרכיך.

בעלי התאשפז בשנה האחרונה 6 פעמים, והמצב מאוד קשה לכולנו. איך תוכלו לעזור לנו?

מניסיוננו, אשפוזים רבים ניתן למנוע כאשר המטופל מקבל ליווי מקצועי צמוד בביתו, המאזן את מצבו הרפואי ונותן לנו מענה בזמן אמת. הצוות הרפואי של צבר, הכולל רופאים ואחיות בעלי ניסיון רב בטיפולי בית, ילווה את המטופל ומשפחתו בכל סוגייה רפואית שעולה, תוך התייחסות למרכיבים בראיה משפחתית רחבה יותר.

האם אתם נותנים גם שירותי סיעוד?

שירותי סיעוד הכוללים עזרה ברחצה, בהאכלה, הכרוכים בליווי צמוד 24/7 - אינם ניתנים במסגרת צבר. מטופלים המאושפזים בביתם במסגרת צבר, ונדרשים לתמיכה סיעודית - יקבלו הכוונה והדרכה מצוות צבר לקבלת עזרה זו.

מה היתרון של טיפול ב”צבר רפואה”?

אנו דוגלים בגישה שהטיפול המיטבי יינתן בבית המטופל. יש לנו ניסיון רב וצוות נרחב ורב מקצועי המעניק מענה כוללני לכלל הבעיות של המטופל ובמסגרת סביבתו הטבעית של המטופל.

במידה שמתעוררת בעיה, למי אני פונה?

כל מטופל מקבל את פרטי ההתקשרות האישיים של הצוות המטפל למידת הצורך. אנחנו זמינים עבורכם 24/7 בכל ימות השנה, כולל שבתות וחגים.

מה קורה אם אני צריך עזרה דחופה?

בכל מקרה של מצוקה, אנו זמינים עבורכם 24/7 כולל בסופי שבוע ובחגים. האח/ות ישאירו לכם את מספר הטלפון הנייד שלהם ומספר טלפון נוסף של כוננות למהלך סוף השבוע.

הקרוב שלי עדיין מקבל טיפולים כימותרפיים. האם נוכל במקביל לקבל את השירות שלכם?

בוודאי. הטיפול שאנחנו נותנים הוא טיפול פליאטיבי תומך, וניתן ואף רצוי לקבלו בכל שלב של המחלה, גם במקביל לקבלת טיפול פעיל במחלה (הקרנות, כימותרפיה,..). מטרת הטיפול הפליאטיבי היא להפחית את הסבל הפיזי, הרגשי והרוחני של החולה, הנובע מהמחלה או מהטיפול במחלה, באמצעות איזון כאב ותסמינים אחרים. קבלת טיפול פליאטיבי מאפשרת לחולה להמשיך בחיי היומיום בנוחות החיים הטובה ביותר האפשרית.

הקרוב שלי סובל מכאבים חזקים ומטופל במורפין. האם גם מורפין אתם נותנים בבית?

באפשרותנו לתת כל תרופה לכל סימפטום, כולל שימוש במורפין. הצוות שלנו מתמחה באיזון סימפטומים כגון כאבים, עצירות, דיכאון, קשיים בשינה, חולשה וכל תופעת לוואי אחרת אשר מלווה אנשים אשר חולים במחלה קשה.
כתבו עלינו
שותפים לדרך
רוצים להתייעץ?
Clsoe
רוצים להתייעץ?