להתאשפז בבית – הפתרון העדיף והברור לאחר תקופת הקורונה

להתאשפז בבית – הפתרון העדיף והברור לאחר תקופת הקורונה

להתאשפז בבית – הפתרון העדיף והברור לאחר תקופת הקורונה

לאחר כמה שנים של משבר הקורונה והמוני האשפוזים שהגיעו איתו לאינספור אזרחי ישראל, הפתרון היעיל והמועדף, בכל כך הרבה מקרים, ברור וגם נגיש – אשפוז ביתי כתחליף לאשפוז בבתי החולים ואף במוסדות סיעודיים ושיקומיים. ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה מסביר: "היתרונות של אשפוז בבית ברורים – פחות זיהומים, פחות התדרדרות, סביבה מוכרת ועוטפת והחלמה רגועה ומהירה יותר."

חשיבות הענקת שירות אשפוז גם בבית – במיוחד לאחר הקורונה

אשפוז ביתי בישראל הוא זכות העומדת לכל אדם, על פי חוק. כל חולה הנמצא מתאים לכך, לפי פרמטרים רפואיים והגדרות ברורות, יכול וזכאי לקבל את השירות במימון מלא של קופות החולים, ללא תלות במצבו הכלכלי או במקום מגוריו.

 

כפי שמסביר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה:

"בימים אלו, לאחר השינוי המשמעותי שהביאה לחיינו ולעולם הרפואה מגפת הקורונה,  תקופה בה ראינו עלייה משמעותית במספר המאושפזים במחלקות קורונה ייעודיות, לצד מאושפזים אחרים ביתר מחלקות בתי החולים ובאופן כללי מערכת הבריאות כולה שחוותה משבר שלא היה כדוגמתו מבחינת עומסים, סיבוכים המשכיים לאשפוזים ויתר הלחצים על המערכת הציבורית – החשיבות של מתן האפשרות לאשפוז ביתי לקשישים וחולים הלכה והתעצמה. שירות אשפוז בבית מספק יתרונות טיפוליים רבים מאוד וחשוב כל כך לוודא שקשישים, לצד חולים מתאימים אחרים, יקבלו את השירות המלא, האיכותי ביותר בנוחות ובביטחון של ביתם, כאשר הם מוקפים בבני משפחותיהם ואנשי הצוות הרפואי מגיעים אליהם מדי יום, זמינים ומספקים טיפול רפואי פרטני ואיכותי."

 להתאשפז בבית – איך זה עובד?

בישראל קיים, מזה מספר שנים, שירות אשפוז מחלקה פנימית בבית, המוצע במימון כל קופות החולים ואשר כולל, למשל ובהתאמה אישית לכל מטופל:

  • ביקור בית יומי של רופא וכן של אחות (ואף מעבר לכך, על פי הצורך)
  • לקיחת וביצוע בדיקות
  • מתן עירוי תרופתי
  • הנפקת מרשמים
  • טיפול בכל התסמינים
  • מניעת כאב וסבל

וישנן עוד אפשרויות טיפוליות ושירותים רפואיים המוענקים למטופל בביתו, הכל בפיקוח מלא של משרד הבריאות ולפי נהלים מקצועיים מסודרים. שירות אשפוז ביתי ניתן בכל רחבי הארץ והצוות המקצועי זמין טלפונית למטופלים ולבני המשפחה 24/7, בכל ימות השנה. בכל נושא ובכל שאלה, ניתן להתקשר ישירות לצוות המטפל, המכיר את המטופל ואת התיק הרפואי, יודע בדיוק מהן הנחיות הרופא המטפל ומה מצבו של החולה בכל שלב בטיפול.

 

על מנת לקבל שירות אשפוז בבית, כל שיש לעשות הוא לבקש זאת מרופא המשפחה או הרופא המטפל בבית החולים. אם המטופל יימצא מתאים רפואית לשירות, הדבר יקל עליו מאוד ויסייע גם בהקלת העומס על הצוותים בקהילה או המחלקות בבתי החולים.

 

לאור הפקת הלקחים מתקופת הקורונה והנתונים המוכחים לגבי יתרונות האשפוז הביתי עבור המטופלים והחלמתם, זו בדיוק השעה לאמץ את הפתרון של אשפוז בית, המעניק למטופלים טיפול מקצועי איכותי, אישי ובנוחות ביתם המוכר והנוח, מבלי להתפשר על איכות הטיפול.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact