יתרונות הבית כמרחב שיקומי

יתרונות הבית כמרחב שיקומי

יתרונות הבית כמרחב שיקומי

 שיקום בסביבה הטבעית של המטופל

הבית הוא המרחב המוכר והמוגן יותר מכל מקום אחר. הסביבה הטבעית היא הסביבה הנוחה ביותר וגם הסביבה שאיתה צריך להתמודד המשתקם. בין אם מדובר במדרגות, גובה המיטה, רוחב המעברים, או כל אתגר אחר בבית, יש לתרגל מרחב זה בכל מקרה כשחוזרים לתפקוד מלא. כך שניתן להתאים תוכנית אישית ע”י הצוות הטיפולי עם תרגול המאפשר ההתמודדות עם הסביבה הביתית.

שיקום ללא המתנה

כאשר השיקום הוא בבית ניתן להתחיל אותו תוך 24 שעות. שיקום ללא המתנה הוא משמעותי ביותר שכן ההמתנה גורמת לחוסר תזוזה של המטופל. חוסר התזוזה יכול לגרום לסיבוכים עקב חוסר הפעילות. התחלת השיקום באופן מיידי מורידה את הסיכוי לסיבוכים אלו. בנוסף על כך, נמנעת החשיפה לזיהומים הקיימת במוסדות רפואיים ובכך יש ירידה בסיכוי להידבקות במחלה אחרת.

ללא שלבי הסתגלות נוספים

בשיקום מוסדי, המטופל מתרגל תפקודים בסביבה המוסדית. קימה מהמיטה המוסדית, שימוש במקלחת המוסדית, במטבח המוסדי ועוד. לאחר סיום תהליך השיקום, המטפל שב לביתו, שם הסביבה שונה. גובה המיטה שונה, רוחב המדרגות, מיקום הכלים בארונות המטבח, ועוד. לכן עליו להסתגל מחדש למגורים בסביבה ששיאנו רגיל לתפקד בה במצבו החדש, דבר המאט את תהליך התקדמותו ועלול לגרום לתסכול ודכאון.

שמירה על שגרת החיים

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר כאשר בוחרים לעבור תהליך שיקום בבית הוא שנשמרת שגרת החיים של המטופל או המטופלת ולא פחות חשוב מכך נשמרת שגרת החיים של בני המשפחה. לעיתים קרובות מישהו מבני המשפחה לקוח על עצמו את תפקיד המטפל העיקרי והנטל עליו גדול. ההשארות בבית מאפשרת לו או לה הקלה משמעותית. בנוסף, מצב הרוח של המטופל כאשר הוא נמצא בסביבה הטבעית מעלה את מצב רוחו ומשפרת את חווית החיים שלו.

Contact צרו
קשר
Contact Contact
Contact