עובדת סוציאלית עד הבית

שירות עובדת סוציאלית פרטית עד הבית

התמודדות עם אירוע בריאותי של בן משפחה, כמו מחלה קשה, שבץ מוחי ועוד, היא משימה משפחתית מאתגרת מאוד. כל בני המשפחה נדרשים להתמודד עם המצב החדש שנוצר, לבנות ולהתרגל לשגרת חיים חדשה, לקבל החלטות קשות, ולנהל קונפליקטים ופערי רצונות ולמלא תפקידים שאולי קודם לא נדרשו להם. המחלה מחייבת את המשפחה לעצור הכל ולטפל בבן המשפחה החולה, ומצד שני – לשמר שגרת חיים “שפויה” והוגנת לכולם.

במצבים כאלה חיוני לטפל גם בפן הרגשי והסוציאלי – לא רק של האדם החולה, אלא גם של המטפלים בו. צבר רפואה מציעה שירות פרטי של עובדת סוציאלית שמגיעה לבית המטופל ומלווה את המשפחה בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים והלוגיסטיים, וזמינה למשפחה לסיוע ושאלות.

מה כולל השירות?

העובדת הסוציאלית מסייעת למשפחה להתארגן טוב יותר סביב הטיפול ביקירם ובבניית שגרת חיים מותאמת למצב החדש.
הליווי יכול להתמקד באחד מבני המשפחה, או במשפחה כולה.
העובדת הסוציאלית תגיע לביקור בבית המשפחה תוך 24 שעות מרגע הפניה לצבר רפואה.  היא תבצע הערכה ולמידה של המצב (מחלתו של המטופל, מבנה המשפחה, המטפל העיקרי, והלך הרוחות במשפחה לגבי הטיפול המתאים ביקירם).
העובדת הסוציאלית תגיע לבית המשפחה לביקורים תקופתיים, ותהיה זמינה עבורם בנייד לסיוע וטיפול בנושאים הבאים:

  • סיוע רגשי לחולה, למטפל העיקרי ולשאר בני המשפחה הקרובה
  • סיוע במסירת בשורות קשות והפחתת חוסר הודאות
  • סיוע בקבלת החלטות וגיבוש הסכמה בנוגע לטיפול
  • הסברים על התנהלות בבית ומול הרשויות
  • סיוע במיצוי זכויות מול קופת החולים, מוסדות ממשלתיים, רווחה וכיוב’
  • במקרים בהם קיים חוסר הסכמה בין בני המשפחה לגבי אופן הטיפול, העובדת הסוציאלית תגשר על פערי תפיסה באמצעות שיח פתוח בין בני המשפחה, על מנת לשמר מערכות היחסים בריאות ומתפקדות.

להזמנת השירות ומידע נוסף התקשרו לצבר רפואה 2590* או מלאו טופס בדף צור קשר באתר.

שאלות ותשובות

מי יטפל בנו בהוספיס בית?

כל מטופל מלווה ע"י צוות מקצועי קבוע הכולל אח/ות, רופא/ה ועובד/ת סוציאלי. האחות היא מנהלת הטיפול והיא תערוך את הביקור הראשון בבית המטופל תוך 24 שעות מקליטתו. הצוות המטפל יערוך ביקורים באופן קבוע, יהיה זמין עבורכם בכל רגע נתון 24/7, וילווה אתכם בכל צורך שיתעורר - רפואי ורגשי.

איך אנחנו יכולים לקבל את שירות ההוספיס שלכם?

במידה שהחולה נמצא בבית החולים, עליכם לפנות לנציג הקופה בבית החולים ולבקש להגיע להוספיס בית של צבר רפואה. במידה שהחולה נמצא בבית, עליכם לגשת לרופא המשפחה בכדי לקבל הפניה להוספיס בית. את ההפניה יעביר הרופא ליחידה לטיפולי בית של קופת החולים, ודרך יחידה זו תוכלו לקבל את ההפניה לשירות שלנו. חשוב שתדעו - החוק במדינת ישראל מחייב את קופות החולים לתת טיפול פליאטיבי תומך בזמינות מלאה 24/7 לכל אדם החולה במחלה קשה ונמצא בשלב הסופני של חייו.

אתם גם עוזרים בטיפול יומיומי כגון רחצה?

ישנן חברות המתמחות במתן כח עזר סיעודי, כגון 'עמל סיעודית'. הצוות של 'צבר רפואה' הוא צוות המתמחה במתן טיפול פליאטיבי תומך בהיבט הרפואי והרגשי. כחלק מהליווי שלנו, אנחנו ניתן לאדם הקרוב המטפל בחולה הנחיות בכל הקשור לטיפול הסיעודי.

מה קורה אם אני צריך עזרה דחופה?

בכל מקרה של מצוקה, אנו זמינים עבורכם 24/7 כולל בסופי שבוע ובחגים. האח/ות ישאירו לכם את מספר הטלפון הנייד שלהם ומספר טלפון נוסף של כוננות למהלך סוף השבוע.

הקרוב שלי עדיין מקבל טיפולים כימותרפיים. האם נוכל במקביל לקבל את השירות שלכם?

בוודאי. הטיפול שאנחנו נותנים הוא טיפול פליאטיבי תומך, וניתן ואף רצוי לקבלו בכל שלב של המחלה, גם במקביל לקבלת טיפול פעיל במחלה (הקרנות, כימותרפיה,..). מטרת הטיפול הפליאטיבי היא להפחית את הסבל הפיזי, הרגשי והרוחני של החולה, הנובע מהמחלה או מהטיפול במחלה, באמצעות איזון כאב ותסמינים אחרים. קבלת טיפול פליאטיבי מאפשרת לחולה להמשיך בחיי היומיום בנוחות החיים הטובה ביותר האפשרית.

קרוב המשפחה שלי מקבל נוזלים וזריקות באופן שוטף. איך זה ימשיך להתקיים בבית?

כחלק מהאחריות הרפואית שלנו, אנו אחראים גם על נושא זה. האח/ות יתדרכו אתכם בכל ההליכים הנדרשים.

ממי אנחנו מקבלים מרשמים ותרופות?

הצוות המטפל בכם מספק לכם מרשמים אשר מכובדים בבתי המרקחת של כל קופות החולים ואין צורך להמיר אותם אצל רופא המשפחה. עליכם לגשת עם המרשמים לבית המרקחת המכיר במרשמי קופת החולים שלכם, ולרכוש שם את התרופות.

הקרוב שלי סובל מכאבים חזקים ומטופל במורפין. האם גם מורפין אתם נותנים בבית?

באפשרותנו לתת כל תרופה לכל סימפטום, כולל שימוש במורפין. הצוות שלנו מתמחה באיזון סימפטומים כגון כאבים, עצירות, דיכאון, קשיים בשינה, חולשה וכל תופעת לוואי אחרת אשר מלווה אנשים אשר חולים במחלה קשה.

הקרוב שלי לא מודע למצבו הקשה. אנחנו לא רוצים לספר לו היות וזה יגמור אותו. מה עושים?

אנחנו נכבד כל בקשה שלכם ושל הקרוב לכם. בתהליך הליווי אנחנו בודקים בכל שלב מה החולה יודע ורוצה לדעת, ובהתאם לתשובתו אנו מנהלים עמו את הדיאלוג. אנחנו מכבדים את רצון המטופל ומשפחתו בכל בקשה, ונפעל בהתאם לכך.
רוצים להתייעץ?